9 Ekim 2009 Cuma

Konut Kredisi

Son 2 gündür tüm gündemimi refinansman işgal ediyor. Almış olduğum 10 yıllık konut kredisinin 2 yılını bitirdik. Malum düşen faizlerden faydalanmak ve aynı zamanda vadeyi de kısaltmak için debeleniyorum. Şu cezai şart olmasa çok avantajlı olacak ama bağlı olduğumuz banka bizi kümesteki kaz misali gördüğü için faizi diğerleri kadar indirmedi. Bankalardan aldığım teklifleri karşılaştırınca masraf, erken ödeme gibi kalemleri de dikkate aldığımda, gene aynı bankada kalmak karlı gibi gözükmekte. Paşa paşa kabul etmekten başka şansım yok. Ama en azından masrafı ve faizi biraz daha düşürtebildim. Pazarlık ve tehdit güzel şeymiş vesselam:)

Bu erken ödeme cezasından kurtulmanın bir yolunu bilen var mı ey ahalii :)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ben biliyorum.aynı işlemleri bizde yaptık ama senin dediğin gibi dezavantajlı değil avantajlı çıktık.bizimki akbanktan 1,39 dan 10 yıllık konut kredisiydi.2 yılı bitmişti kalan borcumuz 62000liraydı.iş bankasıyla anlaştık onlar 5 yıla 0,98 den veriyorlar.böylece kalan 8 yıl 5 yıla düşmüş oldu bu da ödemediğim 3 yıl için 45000lira kardayız demek.akbank erken kapattığımız için cezadır şudur bu dur 2000lira daha ekledi borcumuza.iş bankasınada işlemler için 500tl ödedik.beşyüz lira çok uygun.toplamda geçiş 2500 liraya maloldu ama 3 yıl ödeyeceğimiz 45000liranın yanında bunun lafı bile olmaz.
iş bankası 500 lira masraf alıyor.tabi bu 5 yıllık kredi için geçerli.erken ödeme cezasından kurtulmanın hiç bir yolu yok...

mariposa dedi ki...

Hımmm, ben de bankaları birbirine kırdırma yolunu izledim, büyüs çok ihtimal aynı bankada kalıyorum, benim çektiğim rakam çok büyük çünkü, cezası vs çok fazla tutuyor, faizi okadar çok düşürmedi ama masraflarla birlikte en ucuz veren bankayla başabaş geldi. Bu işi bugün halletmem lazımmmm. Teşekkürler bilgi verdiğin için, sağol canım...