4 Mart 2010 Perşembe

Çocukluğumuza dönelimmm...

Sevgili Selinka güzel bir mim yollamış. Cevaplamak için biraz düşünmem gerekti. Bu vesileyle sizlerle garip bir özelliğimi paylaşayım da niye yüzeysel cevap veriyo filan diye düşünmeyin. Ben geçmişi hatırlamıyorum, çocukluğumu yaşananları... hatıralar aklımda canlı kalmıyor. Değil çocukluğumu, üniversitede çok samimi olmasam da sohbet edip konuştuğum arkadaşlarımın soyadlarını bırak adlarını-yüzlerini hatırlamıyorum. Bi ortamda arkadaşlar geçmişte yaptıklarımızdan bahsederken hı hı diyorum ama onlar bakışlarımdan hatırlamadığımı anlıyor, balık hafızalı diye dalga geçiyorlar:) Ha bu özelliğimin en güzel yanı, acı olayları üzüntüleri sıkıntıları da hatırlamıyorum:) Bugün kötü bir olay olsa, diyorum ki kendime, nasıl olsa hatırlamıycan Mariposa, geçecek sallama takma kafaya, işe de yarıyor yani:) Bu bilginin ışığında hatırladığım nadir şeyleri sizinle paylaşmak istiyorum.


1) Mimleyen kişinin linkini veriniz.

Öğrendim ki hatırlama özürlü olmamın yanında link verme özrülüyüm de :) Selinkacım kusuruma bakma artık, denedim, olmadı :)

AAa olmuşşş:)

2)Çocuklugunuzda anne ve babanızla yapmış oldugunuz ve sizi siz yapan şeyler katkısı olan bir olay bir activite bireyleşmenize yardımı veya katkısı olan olay
Benim arkadaşlarımın çoğu anne babasına yalan söylerdi çünkü en ufak şeylere dahi izin vermezlerdi. Benin ailem ise çok farklıydı. Beni hep kontrol ederler ama hiç sorgulama ya da yasaklama getirmezlerdi. Daha sonradan farkettim de seçimlerimde tamamen özgür olduğumu sansam da aslında beni hep gözlemlemiş ve yönlendirmişler. Bu sayede hiçkimseye bağımlı olmayan, özgüveni yüksek bir birey oldum. Bir de sevildiğimi hep göstediler, babam da annem de sevdiklerini söylemekten çekinmediler. Abimle birlikte tam bir aile gibi hayvanat bahçesine, parklara, yemeklere gider istediğimizi yapmamıza izin verirlerdi. Bu şekilde ailenin ve aileyle geçirilen zamanların önemini anlamış oldum...

3)Çocukken oynamayı sevdiginiz oyun veoyun aparatı
Valla bunu pek hatırlamamakla birlikte oyuncak ayımı ve barbi bebeğimi çok sever, ikisiyle evcilik oynardım. Bak şimdi hatırladım, onları evlendirir öpüştürürdüm :) Benden beklenemeyecek bir oyun tarzı ama napimm:)


4) Çocuklugunuz veya ilk gencliginizle ilgili keşke farklı olsaydı dediginiz bir olay, durum

Beni takip eden herkes aşağı yukarı bilir, iştahlıyım diye habire niye yediriyonuz kardeşim. Anneme kızdığım noktalardan biri budur. O nedenle hala uğraşıyorum, damak tadım aşırı gelişmiş. Annem, ergenlik döneminde beni engelleyemediğini, inatlaştığımı, bu nedenle belki hatalı olarak yanlış beslenmeme müsade ettiğini söylüyor ama ilk bebeklik ve çocukluk çağımda beni çok özel beslediğini, kemik suları, her çeşit sebze, beyin, pekmez ... aklınıza ne gelirse herşeyden dengeli yedirdiğini ve bu nedenle çok sağlıklı bir kemik yapısına sahip oldumu, çok zeki olmamı buna borçlu olduğumu, asla pişman olmadığını ve gene olsa gene benim gibi iştahlı bebeğe herşeyi yedireceğini söylüyor:))) Gene de keşke bukadar yedirmeselerdi diyorum...

5)Sokakta oynarmıydınız?
Çok az oynardım, apartman komşularının çocuklarıyla filan. Pek iz yaratmamış bende:)

6)Çocukluk ve gencliginizle ilgili iyiki böyle olmuş dediginiz olay.

Dedim ya ailem otokontrol koymuş içime, onlar yasaklamasa bile ben kendime yasaklar koyardım. Çalışkan bir çocuktum, hep başarılı oldum. Tabi insan yaşama dair bazı şeyleri kaçırıyor haliyle. Ama o zaman aman boşver deseymişim şimdi bu güce sahip olamazmışım. Yani Allahım sana şükürler olsun bu noktadayım...

7) Varsa cocuklugunuza dair bu günü etkileyen bir anınız.

Bi kere ufak bir araba kazası geçirmiştim, karşıdan karşıya geçerken araba çarpmıştı. Nedenini nasılını pek hatırlamıyorum ama babamın koşarak gelişini ve ağladığını hatırlıyorum. O zamandan beri trafik kurallarına tamamen uyarım ve (kendi babası öldüğünde ağlayamayan gözyaşlarını içine akıtan canım babamın benim ufak kazamda ağlaması)babamın bana verdiği değeri anladığım için onu üzecek her hareketten kaçınmaya çalışırım...

Ay okudum da biraz ortaya karışık, biraz da alakasız cevaplar olmuş ama elimden bukadar geldi arkadaşlar :)) Bence herkesi biraz kendi hakkında düşünmeye zorlayan bir mim olduğu için cevaplamak isteyen herkesi mimliyorummmm...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bence cok güzel olmuşlar acıkca samimice tam sence teşekkürler sevgiyle cokmutlu kal zayıflama nası gidiyor ilerleme varmı ben de gerileme mevcutsevgiyle cok mutlu kal..

Adsız dedi ki...

allah aşkına nerelere gittin neden artık yazmıyorsun yazılarını cok özlüyorum.sevgiyle cok mutlu kal.

mariposa dedi ki...

Burdayım Selinkacım, yazmaya fırsat bulamasam da seni takip ediyorum. Ama yazıcam şimdi, sağol arkadaşım...